עסקים וארגונים המעוניינים לבלוט בתחומם, חייבים להיות מעודכנים ובחוד החנית הטכנולוגי באופן מתמיד. ככל שהעסק יהיה יותר יעיל ומתקדם מבחינה מערכתית וטכנולוגית, כך יגדלו הסיכויים לבלוט על פני מתחרים, להגדיל את היצע הלקוחות ולבסס את מעמדו בשוק.
מדוע כדאי להפוך לעסק מתקדם טכנולוגית?
זה לא סוד שאנו חיים בעולם מתקדם טכנולוגית, מומחים מתחום העתידנות (כן, יש דבר כזה) והמדע מדברים על כך שהעולם מעולם לא היה כה מתקדם טכנולוגית, אך העניין הוא לא רק רמת החדשנות הטכנולוגיה, אלה הקצב המסחרר בו הדברים משתנים. מה שהיום נחשב לקדמה בעוד חודש לאו דווקא יהיה חדשני ולהתפתחות הזו ישנן משמעויות רבות לעולם העסקי.
לקדמה הטכנולוגית בעסק ישנן שתי מטרות עיקריות:
- לסייע לעסק עצמו– להקל על תהליכים, להגדיל את מרחב התמרון, לאפשר לעובדים וללקוחות לבצע פעולות בקלות וכן הלאה.
- לבסס את המותג– לסייע בשיווק ולבלוט לעומת מתחרים, ולהתברג כמותג זכיר המסגל חדשנות ומאמץ לחיכו טכנולוגיות כזה שהלקוחות רוצים להיות שותפים שלו, המייצר גאוות יחידה.
שתי המטרות הינן חשובות ביותר, שכן עסק שיצליח להשיגן ירוויח מכל הכיוונים – הלקוחות ישמחו להגיע שוב ושוב, העובדים ישקיעו פחות זמן ואנרגיה בתהליכים פשוטים ואף מורכבים, לטווח הארוך עסק שיצליח להשתמש נכון בטכנולוגיה אף יצליח לחוסך בכסף ובמשאבים והיתרון שהוא אולי המשמעותי ביותר – העסק יצליח לעמוד באתגרים עתידים, לשרוד תקופות קשות ולצמוח.
טיפים ורעיונות שימושיים
עבודה מהבית- תקופת הקורונה המחישה לכולנו מדוע מומלץ לאפשר לעובדים, לעבוד מהבית. לא כל תחום מאפשר גמישות תעסוקתית ובכל עסק כמעט יש מרכיבים או פעולות המחייבות הגעה למקום העבודה. אולם, ישנם עסקים רבים ומגוונים בהם ניתן להעביר חלק מהפעילות העסקית להיברידית.
מה מונע ממעסיקים לאפשר לעובדים לעבוד מהבית? ישנן כמה תשובות לשאלה הזו, כשאחת מהן היא "פריון העבודה" קרי, עד כמה העובדים פרודוקטיביים מרחוק. לכן, לא בכל מקרה מומלץ למעסיקים להעביר תחומי פעילות שלמים למודל עבודה מרחוק, אולם לכל הפחות מומלץ לכל מעסיק להכין את עצמו למקרה בו יהיה צורך כזה/ למקרה בו עבודה מהבית תוכל לחסוך כסף לטווח הארוך, למשל במקרים בהם עובדים יוכלו לחסוך זמן נסיעה רב או כשאר המעסיק יוכל לחסוך במקום.
כלים טכנולוגיים- מערכת דיווח וניהול משימות יעילה המאפשרת שיתוף פעולה מרחוק. מערכת המחברת את השיחות למערכות הארגון, למשל אינטגרציה עם מרכזיה בענן, המאפשרת בין שלל תכונותיה קיום חדרי ועידה וירטואליים לפגישות צוות. שתי מערכות אלו יאפשרו לעובדים להתגבר על מכשול המרחק בכל הנוגע לעבודה בצוות ויאפשרו לעובדים ומעסיקים כאחד לנהל משימות ולדווח על פעילויות שונות בצורה יעילה.
מספר לשיחות חינם לעסק- מדובר בפתרון פשוט, אך בעל השפעה גדולה וזהו מספר 1800 לשיחות חינם. חשוב מאוד לאפשר ללקוחות להרגיש שיש "אדם" מהצד השני, מענה אנושי מהיר שיוכל לתת להם מידע מהיר. למרות עידן השיח באמצעות ערוצי דיגיטל, אפשרות החיוג חינם הינה אופציה שהלקוחות מעריכים ואף מצפים לה בייחוד בקרב ארגונים ועסקים גדולים המעוניינים לשדר רשמיות ויציבות.
אחסון מתקדם בענן- אחסון בענן חיוני לעסקים המעוניינים לשמור ולנהל מידע בהיקף רחב ובצורה יעילה, מבלי להתפשר על מהירות קבלת המידע, גודל האחסון וניהולו לאחר האחסון גם בעידן של עבודה היברידית. רוב העסקים משתמשים כבר בפלטפורמות שונות של אחסון וירטואלי לקבצים, אולם הן משתנות בהיקף הקיבולת שהן מאפשרות, בקלות קבלת המידע, באיכות האבטחה וכד'.
מדוע לעסק להעביר מידע רב לאחסון בענן?
ראשית, המידע תמיד זמין, לפחות למי שיש לו גישה לענן, וניתן לקבל אותו מכל מקום ובכל זמן. שנית, פעמים רבות המידע בענן מסודר ומאורגן טוב יותר, מאשר על מחשב אישי (או כמה מחשבים), וודאי שהוא עדיף על ניירת וקלסרים. בנוסף, ניתן לגבות את המידע בקלות ולשלוף פרטי מידע רלוונטיים הנחוצים מכל כרטיס לקוח ספציפי. ראוי לציין כי אבטחת המידע ושמירה על פרטיות המידע באמצעות כלים טכנולוגיים הינם חלק בלתי נפרד מעולם העסקים של היום, כך שקשה מאוד להתחמק מהנושא הזה ומומלץ להתחיל לחקור ולמצוא עבור העסק את הפתרון המתאים כמה שיותר מוקדם אשר ישלב פתרונות לאבטחת המידע הקיים בעסק או בארגון.
עד כה עסקנו בפתרונות טכנולוגיים שנועדו בעיקר לייעול פעילות העסק עבור העובדים עצמם, בעלי העסק וכד', אך חשוב גם לעסוק בפתרונות החיוניים לשמירת הקשר עם הלקוחות. אחד מהם, הוא הצ'אט בוט.
צ'אט בוט- טכנולוגיית שיחה וירטואלית הכוללת טקסט ולעיתים גם קול המבוססת על AI (בינה מלאכותית). הצ'אט בוט נועד לאפשר ללקוחות לקבל מידע רלוונטי במהירות וביעילות, ללא "המתנה" בטלפון או בכל פלטפורמה אחרת. קיימות כיום מגוון טכנולוגיות A.I שיכולות לתת מענה מתקדם מאוד לעסקים ולדמות שיחה בצורה ריאליסטית, ידידותית ושיווקית מול הלקוח, מבלי שמישהו יצטרך באמת לשבת מאחורי המסך ולענות על כל השאלות, כמובן שעד גבול המוגדר מראש.
מתן אפשרות לקבלת מידע באופן דיגיטלי- כל מי שזקוק למידע מהעסק מצפה לקבל אותו מהר ככל הניתן ובאופן זמין. לכן, עסקים רבים מרחיבים את אפשרויות מתן המידע, החל מעמוד פשוט הכולל את היסטוריית הרכישות של הלקוח באתר, קטלוגים, עדכונים שונים, אפשרות כניסה לאזור פרטי בו מוצג פירוט חשבוניות, רכישות אחרונות ועוד. לעיתים קרובות מדובר בשדרוג קטן של אתר העסק, אך בעל השפעה חיובית נרחבת.