fbpx

כל מה שצריך לדעת לפני שפותחים עסק חדש

פתרונות תקשורת לעסקים

פתיחת עסק חדש בכל תחום היא רגע מרגש. רבים חולמים להקים עסק אך לוקח לא מעט זמן עד שמגיע הרגע בו הדבר באמת אפשרי והם עושים את הצעד. לצד השמחה וההתרגשות שישנה בפתיחת עסק, הדבר דורש התנהלות מחושבת ומתוכננת והקפדה על הרבה מאוד פרטים במישורים שונים, החל מצעדים הנדרשים מבחינת החוק ומול הרשויות דרך גיבוש תכנית עסקית עם יעדים קצרי וארוכי טווח ועד רכישת ציוד שישרת את העסק בצורה הטובה ביותר כולל בחירת מוצרים מתוך מגוון פתרונות תקשורת לעסקים שיכולים להקל על העבודה ולייעל אותה. אז מה צריך לדעת ומה יש לעשות לפני פתיחת העסק?

גיבוש רעיון עסקי וצעדים ראשונים לפעולה

כדי שעסק יוכל להתנהל היטב ומעבר לכך לספק את הרווח שהוא אמור לספק, לפני שתצאו לדרך ותחלו בצעדים ממשיים לפתיחת העסק חשוב לגבש רעיון עסקי וממנו להמשיך לגיבוש תכנית אסטרטגית- עסקית. עליכם לזקק מה בעצם מטרת העסק? מיהו קהל היעד ומה הצרכים של אותו קהל? במה רוצים להתמקד? באיזה אופן תרצו לעבוד, האם העבודה היא מהבית, מהמשרד או היברידית? האם עבודת העסק כוללת קבלת קהל? האם המטרה היא לגדול ולהתפתח לעסק גדול עם סניפים או שמעוניינים בעסק קטן ובוטיקי? אלו החלטות קריטיות שיקבעו את כל דרך הפעולה בהמשך. חשוב לגבש חזון- מטרה ארוכת טווח ובדרך אליה מטרות קצרות ובינוניות טווח.

התנהלות חוקתית אל מול הרשויות השונות

כדי שהעסק יתחיל להתנהל ותוכלו להתמקד בעבודה ובפיתוח העסק, כדאי לסיים מהר ככל האפשר עם הבירוקרטיה מול הרשויות השונות. כמעט כל עסק באשר הוא יזדקק לרישיון עסק, כדאי לפתוח מהר ככל האפשר תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. אם זהו עסק המעסיק עובדים יש לפתוח תיק ניכויים לכל עובד מול מס הכנסה וביטוח לאומי. כדאי להתייעץ עם יועץ מס ורואה חשבון שכן מדובר בכספים והתנלהות נכונה ובריאה לעסק בפתיחה. חשוב לזכור שפתיחת התיק היא רק ההתחלה ותצטרכו להתנהל באופן שוטף מול הרשויות, לדווח על בסיס שנתי על ההכנסות, להוציא קבלות או חשבוניות ועוד. לא כדאי לשחק עם כל הקשור לחוק ולהתנהל בצורה מסודרת מאוד.

שיווק ופרסום העסק

כדי שתוכלו לספק את המוצרים או השירותים שאתם מציעים ולהביא את המומחיות או הכישרון שלכם לידי ביטוי, צריך קודם כל להגיע אל קהל יעד מתאים. הדבר נעשה על ידי גיבוש אסטרטגיית שיווק ופרסום ופעולה במספר אפיקים. ראשית חשוב להיות ממוקדים ולהבין מיהו הקהל אליו אתם פונים: האם זה קהל צעיר או מבוגר, נשים או גברים, טווח גילאים, מאיפה הם מגיעים בארץ או בעולם וכו'. לכל קהל יש את הדרכים שבאמצעותן נוח במיוחד להגיע אליו ולתפוס את תשומת ליבו. אם זהו קהל צעיר, הערוצים הטובים ביותר להגיע אליו הם הרשתות החברתיות, בעיקר אינסטגרם וטיק טוק. לקהל מבוגר יותר אפשר להגיע דרך הפייסבוק או ערוצי תקשורת מסורתיים יותר כמו טלוויזיה, אתרי חדשות, עיתונים או שלטים.

חשוב להחליט על הסכום אותו מקצים לטובת שיווק ופרסום ולחלקו לתקציב מיתוג ותקציב פרסום. בבניית התקציב כדאי לקחת בחשבון בלת"מים, והוצאות בלתי צפויות. הבסיס לשיווק הוא הקמת אתר שיהיה אטרקטיבי וגם אותו תצטרכו כמובן לקדם על מנת שגולשים רלוונטיים יחשפו אליו. פתחו דף עסקי ושלבו בו תוכן ופרסום הן בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין ובטיק טוק. בחרו איזו מדיה חברתית תשרת את האינטרסים של העסק בהתאם לקהל היעד ולמוצרים שלכם.

פתרונות תקשורת לעסקים חדשים

פתרונות תקשורת לעסקים מגוונים הינם חלק משמעותי בבחירות של עסק בחיתוליו. מערכת טלפוניה מתקדמת, מרכזיה בענן למשל תחסוך לכם הרבה מאוד התקנות וכבלים בקירות העסק ותחסוך מקום פיזי. היום פתרונות תקשורת לעסקים מבוססים על אינטרנט ופחות על פתרונות קוויים שדורשים מכם עוד ועוד ציוד. פתרונות חכמים הם במידה רבה וירטואליים אך נותנים לכם כל מה שצריך ואף יותר ומאפשרים גמישות ניידות ורציפות עסקית. ישנם היום כלים חכמים כמו זיהוי קולי, ניתוב שיחות, ניהול תור ממתינים, כלים לניהול מוקדים טלפוניים מספרי זיהוי בינלאומיים, שירותי הודעות לעסקים, ועוד. כמובן שלא בהכרח אתם צריכים את כל הפתרונות בעסק שלכם כאן ועכשיו. המרכזיה בענן של אומניטלקום מאפשרת אינטגרציה וחיבור ישיר למערכות הקיימות בארגון כדוגמת ERP או CRM ובכך לסנכרן את כל המידע העסקי במקום אחד. אומניטלקום מאפשרת התאמת מגוון פתרונות תקשורת חכמים המשלבים אוטומציה ומערכות בינה מלאכותית בהתאמה אישית לכל עסק.

ריהוט ועיצוב העסק

חשוב להשקיע בעיצוב העסק וריהוטו בצורה שתהיה נוחה, נעימה ותגרום ללקוחות הנכנסים לעסק כמו גם לעובדים תחושה כיפית שהגיעו למקום שמשקיע בלקוחותיו, בייחוד אם מדובר בעסק שמתבצעת בו קבלת קהל. עיצוב המשרד זהו כרטיס הביקור שלכם ולקוחות המגיעים אליכם בפעם הראשונה אוספים הרבה מאוד מידע באמצעות התבוננות שנעשית בשניות הראשונות. דאגו לריהוט נוח, פינת המתנה עבור הלקוחות, ריהוט ארגונומי ונוח לעובדים. עצבו את המקום בצורה חמימה. גם אם מדובר על אלמנטים חיצוניים, הדבר ישפיע על האוירה והאנרגיות במקום.

 

כוח אדם איכותי ומיומן לבחור את האנשים שילוו אתכם לאורך הדרך

בחרו את האנשים שילוו אתכם, כדאי לבחור כוח אדם מקצועי מיומן ואמין עד כמה שניתן. רבים ניגשים לפתיחת עסק לבד ורוצים לעשות הכל בעצמם. אין ספק שכשרעיון בוער בכם, אתם רוצים להגשים אותו בעצמכם בעשר אצבעות. עדיף לא ללכת לבד אלא לאסוף צוות אנשים המתמחה כל אחד בתחומו שייעצו וילוו אתכם, בין אם מההיבט הכספי, העסקי והשיווקי, הטכני ועוד. אם תהיו מוקפים באנשים הנכונים הסיכוי להתרוממות העסק והצלחתו יהיה גבוה משמעותית מאשר אם תעבדו לגמרי לבד.

 

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך:

לקוחות יקרים,​

לידיעתכם אנו חווים קשיים במתן שירות באמצעות הוואטסאפ והצ'אט בעקבות תקלה ב-Glassix.

אנו עומדים בקשר מול חברת Glassix על מנת לחדש את השירות בהקדם האפשרי.

בינתיים בכל מקרה של תקלה או שינוי בשירות אנו ממליצים ליצור קשר טלפוני עם המוקד במספר 03-722-2224

דילוג לתוכן