fbpx

עבודה טלפונית מהבית כמפתח לחופש תעסוקתי בעידן הדיגיטלי

עבודה טלפונית מהבית כמפתח לחופש תעסוקתי בעידן הדיגיטלי

העידן הדיגיטלי הנוכחי שינה בצורה משמעותית את האופן שבו רובנו עובדים ומתנהלים. יש הטוענים שהוא התחיל מאז פרוץ מגפת הקורונה שחייבה ריחוק פיזי, אבל למעשה עוד קודם היו קיימים הכלים שאפשרו זאת; ובכל מקרה, אין עוררין על כך שאחד מהשינויים הבולטים ביותר של השנים האחרונות בשוק העבודה הוא האפשרות לעבוד מרחוק, מבלי להגיע פיזית למשרד, בזכות השימוש בטכנולוגיות מבוססות ענן. על פי כל התחזיות, מגמה זו אף צפויה להמשיך ולהתרחב בשנים הקרובות. להלן נדון ביתרונות, באתגרים ובכלים המאפשרים עבודה טלפונית מהבית, ובעצם מכל מקום.

זמן קריאה: 4 דקות

היתרונות של עבודה טלפונית מהבית

עבור העובדים: חופש וגמישות

המשמעות הברורה מאליה של עבודה מרחוק הוא היכולת לעבוד מכל מקום ובכל זמן. עובדים מסוגלים לנהל כך אורח חיים גמיש יותר, ללא צורך בנסיעות יומיות למשרד או תלות בשעות עבודה קבועות. הדבר מאפשר גם חופש לנהל את הזמן בצורה אופטימלית בהתאם לצרכים האישיים והמשפחתיים. ואכן, רבים מדווחים על עלייה בפרודוקטיביות ובשביעות הרצון כתוצאה מכך. 

עבור מקום העבודה: חסכון בעלויות 

כשהעובדים מבצעים את עבודתם מבלי להגיע למשרד, חברות ועסקים יכולים לחסוך בעלויות ניהול משרד, חשמל, דמי שכירות ותחזוקת תשתיות פיזיות. הם גם לא צריכים לשלם דמי נסיעות לעובדים, ובמקרים מסוימים ניתן אפילו לשכור עובדים שנמצאים במדינות אחרות (למשל כדי לספק מענה אנושי במוקד טלפוני גם בשעות הלילה מבלי לשלם לעובדים תעריף לילה, פשוט משום שהם נמצאים פיזית במדינה אחרת ופעילותם למעשה מתקיימת בשעות היום שלהם).

עבור הלקוחות: שיפור בנגישות ובאיכות השירות

עבודה טלפונית מרחוק מאפשרת לעסקים לשמור על זמינות גבוהה יותר מול הלקוחות, ולעובדים להיות גמישים יותר בניהול קשרי הלקוחות. ארגונים שמסתמכים על פתרונות עבודה בענן יכולים להמשיך לספק שירות איכותי בכל שעה ובכל מקום שבו נמצא העובד, תוך שמירה על נתוני הלקוחות וזמינות המידע הרלוונטי.

אתגרים נפוצים בעבודה טלפונית מרחוק וכיצד להתגבר עליהם

תחושת בידוד וריחוק חברתי

אחד האתגרים המרכזיים בעבודה מרחוק הוא תחושת הבדידות שעובדים עשויים לחוות כאשר הם מנותקים מהסביבה המשרדית. עובדים עלולים להרגיש מנותקים מהקולגות ומהקשרים החברתיים שנוצרים בעבודה פנים אל פנים. כדי להתגבר על כך, ארגונים רבים מאמצים פתרונות תקשורת שמאפשרים קיום פגישות וירטואליות (גם בעזרת הקצאת מספרי חו"ל למטרת חיבור משתתפי ועידה ממספר מדינות), שיחות וידאו, ויצירת תרבות שיתופית המבוססת על עדכונים שוטפים.

ניהול הזמן בעבודה מהבית

עובדים בבית נתקלים באתגר לשמור על סדר יום ברור ולהתמודד עם הסחות דעת כמו משפחה, טלוויזיה או סידורים אישיים. חשוב לנהל זמן בצורה מחושבת ולתכנן את היום באופן קפדני. יצירת שגרה יומית, הכוללת הפסקות מסודרות, הגדרת זמני עבודה ברורים ושימוש בכלים לניהול זמן ומשימות, יכולה לסייע לעובדים לשמור על פרודוקטיביות גבוהה.

אתגרים טכנולוגיים

עבודה מהבית תלויה בחיבור אינטרנט איכותי ובציוד טכנולוגי אמין. תקלות טכנולוגיות או בעיות חיבור עשויות להפריע לשגרת העבודה היומית. על מנת למנוע בעיות כאלה יש להשקיע בתשתית טכנולוגית טובה ובפתרונות גיבוי בענן שיאפשרו המשכיות עבודה חלקה גם במקרים בלתי צפויים של תקלות.

כלים וטכנולוגיות לעבודה טלפונית יעילה מהבית

עבודה מרחוק מתאפשרת בין היתר בזכות אפליקציות SaaS (Software as a Service)  המציעות פתרונות ענן גמישים שניתן להתאים לכל צורך ודרישה. אפליקציות כאלה מאפשרות לחברות ולעסקים לנהל מגוון רחב של פעילויות מרחוק, כגון:

ניהול קשרי לקוחות ושירות במערכות CRM בענן

את הלקוחות לא מעניין המיקום הפיזי של העובדים, ומבחינתם חשוב לשמור על קשר מכל מקום ודרך כל ערוץ תקשורת. מערכת CRM מתקדמת בענן מאפשרת לעובדים לגשת למידע על לקוחות, לעקוב אחר פניות ולשמור על קשר רציף גם כאשר הם אינם נמצאים פיזית מול מחשב במשרד או במוקד שירות הלקוחות. בעזרת פתרונות אלו ניתן לייעל תהליכי מכירה ושירות, לשפר את זמינות העובדים ולנהל את כלל הפעולות השוטפות בצורה חכמה יותר.

מערכות ERP לניהול לוגיסטי ופיננסי

כחלק בלתי נפרד מהעבודה בענן, מערכות ERP מבוססות SaaS מאפשרות לעסקים לנהל את כל הפעולות הפיננסיות, הלוגיסטיות ותפעוליות של הארגון בצורה יעילה. באמצעות מערכות כעין אלה ניתן לעקוב אחר מלאי, לנהל פרויקטים ולעדכן נתונים פיננסיים בצורה מאובטחת ובזמן אמת. זהו פתרון חיוני לעסקים המעוניינים לשמור על שליטה מרכזית גם כאשר העובדים מבוזרים במקומות שונים.

שירותי תקשורת בענן לניהול תקשורת פנים וחוץ ארגונית

לצד מערכות ניהול לקוחות ומשאבים, קיימת חשיבות רבה לתקשורת אפקטיבית בתוך ומחוץ לארגון, כלומר בין העובדים לבין הלקוחות ובין העובדים והמנהלים לבין עצמם; גם אם הם נמצאים, פיזית, במקומות שונים. שירותי תקשורת בענן מאפשרים לנהל תקשורת פתוחה וטבעית בדרכים מגוונות – שיחות טלפון, התכתבויות בצ'אט, גישה למסמכים משותפים ועוד – בצורה חלקה ללא תלות במיקום גיאוגרפי.

סיכום

העבודה הטלפונית מהבית מציעה לעובדים ולעסקים יתרונות רבים, בראשם חופש וגמישות תעסוקתית. יותר ויותר פתרונות SaaS מבוססי ענן הופכים לכלי חשוב בניהול עבודה טלפונית מרחוק, ומאפשרים לעסקים להמשיך לתפקד באופן שוטף ואפקטיבי. עם הכלים המתאימים, תכנון נכון ותקשורת רציפה, ניתן להתמודד עם האתגרים וליהנות מחופש תעסוקתי ופרודוקטיביות מוגברת.

אומניטלקום היא ספקית מובילה של שרותי תשתית ומערכות טלפוניה לחברות תקשורת, חברות עסקיות, ומשתמשים פרטיים בישראל ובעולם, בין היתר בעזרת אפליקציות SaaS שניתן לגשת אליהן מכל מכשיר ומכל מקום, עם גישה מאובטחת לכל הנתונים העסקיים. פתרונות התקשורת שאומניטלקום מציעה לחברות, לעסקים כוללות בין היתר מרכזיות בענן, מערכות לניהול מוקדים טלפוניים, מערכות ניהול תורים, אפשרות להפוך את הטלפון הנייד של העובד או הבעלים למעין שלוחה סלולרית מרוחקת במרכזייה של העסק ועוד.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך:

לקוחות יקרים,​

לידיעתכם אנו חווים קשיים במתן שירות באמצעות הוואטסאפ והצ'אט בעקבות תקלה ב-Glassix.

אנו עומדים בקשר מול חברת Glassix על מנת לחדש את השירות בהקדם האפשרי.

בינתיים בכל מקרה של תקלה או שינוי בשירות אנו ממליצים ליצור קשר טלפוני עם המוקד במספר 03-722-2224

דילוג לתוכן