fbpx

השילוב המנצח בין אנליטיקה ואמפתיה בהערכת עובדי שירות לקוחות טלפוני

עובדי שירות לקוחות טלפוני

 

אם אתם מנהלים של מוקד שירות לקוחות טלפוני, מן הסתם שמדי יום, עשרות או מאות נציגים מייצגים את החברה שלכם מול לקוחות קיימים ופוטנציאליים, כשהם מטפלים בקשת רחבה של פניות, החל משאלות טכניות פשוטות ועד לתלונות מורכבות ומצבי משבר. ברור לכם שביצועי הנציגים הללו הם קריטיים להצלחת העסק – אבל כיצד בדיוק אתם מעריכים אותם? איך משלבים בין פרמטרים כמותיים לאיכותיים? ומה התמהיל האולטימטיבי בין אנליטיקה קרה לבין אמפתיה אנושית חמה במשוואת ההערכה? בואו נבין לעומק הסוגיה ונחשוף את הנוסחה המנצחת.

ניתוח נתונים כמותיים

נקודת ההתחלה בהערכת נציגי שירות טלפוני היא כמעט תמיד פרמטרים כמותיים ברורים ומדידים. נתונים כמו מספר השיחות שנציג מטפל בהם מדי שעה, משך השיחה הממוצע, אחוז הפניות שנפתרות בשיחה הראשונה (FCR), או שיעור ההמרה למכירה בשירות יוצר הכנסה – כל אלו מספקים תובנות חיוניות על התפוקה והאפקטיביות של כל נציג ונציג. מדדים נוספים שחשוב לעקוב אחריהם כוללים את זמן ההמתנה הממוצע של לקוחות למענה, אחוז הנטישה של שיחות, ציות לתסריטי שיחה, ועוד. מעבר לכך, ניתוח מעמיק של הנתונים לאורך זמן יכול לחשוף דפוסים מעניינים, כגון ימים ושעות בהם העומס גבוה במיוחד, או מגמות עונתיות בפניות הלקוחות. בעזרת מערכת מרכזייה וירטואלית מתקדמת, ניתן להפיק דוחות מפורטים בקלות, להציג את הנתונים בצורה ויזואלית בדשבורדים אינטראקטיביים, ולזהות הזדמנויות לשיפור או בעיות פוטנציאליות כבר בשלב מוקדם. אולם, חשוב לזכור שהסתמכות על נתונים "מספריים" בלבד, ללא הקשר והסתכלות רחבה יותר על חוויית הלקוח והאינטראקציה האנושית, מציירת תמונה חלקית בלבד, ועלולה להחמיץ היבטים קריטיים בהערכת הנציג ובזיהוי נקודות לשיפור.

הערכה איכותית של מיומנויות תקשורת ואמפתיה

לצד המדדים הכמותיים, הערכה של כישורים "רכים" יותר כמו יכולות הקשבה, שליטה בשפה והתבטאות, אמפתיה ויכולת לנהל שיחות מאתגרות – הם מרכיב הכרחי בפאזל. מיומנויות אלו משפיעות באופן ישיר על חוויית הלקוח ועל הרושם שהוא מפתח כלפי החברה. נציג שמשדר סבלנות, אכפתיות ורצון אמיתי לעזור, גם במצבים מורכבים או בשיחות מתסכלות, יכול להפוך לקוח מרוגז ללקוח נאמן. מנגד, נציג שנשמע אדיש, לחוץ או מתנשא עלול "לשרוף" לקוחות פוטנציאליים ולגרום נזק ממשי למוניטין. לכן, ניטור איכותי של שיחות מדגמיות, בין אם ע"י מנהל צוות, מאמן שירות או מערכת מרכזייה וירטואלית חכמה, הוא חיוני. סקירה של תמלילי שיחות, בשילוב עם האזנה לקטעי אודיו נבחרים, יכולה לחשוף דפוסי התנהגות שחוזרים על עצמם, ולזהות נציגים בולטים לטובה או לרעה. למשל, ניתן לזהות נציגים עם יכולות יוצאות דופן ליצור "כימיה" מיוחדת עם לקוחות ולגרום להם להרגיש מוערכים ורצויים, או לחלופין נציגים שמתקשים לגלות גמישות מחשבתית ולהציע פתרונות יצירתיים. תובנות איכותיות אלו, כאשר הן משולבות בצורה מיטבית עם הניתוח הכמותי של ביצועי הנציג, מייצרות תהליך הערכה מאוזן, אובייקטיבי ורב-מימדי הרבה יותר.

שילוב פידבקים מלקוחות ותצפיות שיחה

גם התובנות של צוות ההנהלה והפיקוח, ככל שיהיו מנוסים ומיומנים, הן לא תחליף לקול הלקוח עצמו. לכן, איסוף של משובים ופידבקים מהשטח – אם באמצעות סקרי שביעות רצון, ציוני NPS או מערכת IVR אוטומטית בסיום כל שיחה – הם נדבך חיוני בהערכה. מערכת מרכזייה וירטואלית מתקדמת מאפשרת להטמיע בקלות מנגנוני משוב כאלה, ולהפיק דוחות מרוכזים שמשקפים את רמת שביעות הרצון של הלקוחות מכל נציג. תובנות בזמן אמת מהלקוחות, לצד תצפיות שיחה מדגמיות (עם הקפדה על פרטיות במסגרת חוק האזנת סתר כמובן), מאפשרות למנהלים להיכנס לנעליים של הלקוח ולהתרשם באופן כמעט בלתי אמצעי מרמת השירות שמספקים הנציגים בפועל.

יצירת תוכנית פיתוח אישית לשיפור מתמיד

הערכת ביצועים איכותית צריכה לשמש לא רק ככלי בקרה, אלא בעיקר כקרש קפיצה לשיפור מתמיד וצמיחה מקצועית של הנציגים. לכל נציג צריכה להיות מותאמת תוכנית פיתוח אישית, המבוססת על ממצאי ההערכה ומותאמת לו ספציפית. נציג עם ביצועים מעולים בפרמטרים הכמותיים אולי זקוק לליטוש מיומנויות של אמפתיה ותקשורת בין אישית. נציג עם כישורים מעולים בניהול שיחה אך התמודדות לא מיטבית עם מצבי לחץ יכול להיעזר באימון אינטילגנציה רגשית (EQ) וחוסן נפשי. תכנית מובנית כזו, שמשלבת הכשרות פרונטליות, סימולציות, shadowing של עמיתים מנוסים ויעדים ברי מדידה, היא המפתח להפיכת ההערכה לכלי אפקטיבי לשיפור מתמיד של השירות הטלפוני.

לסיכום, מיזוג מושכל בין פרמטרים כמותיים ואיכותיים, בליווי פידבקים ממשיים מהשטח, הוא הבסיס לבניית מערכת הערכה אפקטיבית ומאוזנת לנציגי שירות טלפוני. אבל לפעמים, בניית תהליך כזה מאפס יכול להיות מאתגר מדי לארגונים שמתמודדים עם ריבוי משימות ומשאבי זמן מוגבלים. בנקודה הזו נכנס לתמונה שותף מומחה כמו אומניטלקום. המציג מרכזייה וירטואלית בענן עם טכנולוגיה מובילה, בשילוב עם קבוצת מומחים לתהליכי שירות וניהול call center, יכולה להיות קיצור הדרך שלכם להטמעת מערכת הערכה חכמה והוליסטית לצוות השירות שלכם. אז אם גם אתם רוצים לשלב אנליטיקה קרה ואמפתיה חמה כדי להניע את הנציגים שלכם למצוינות – פנו אלינו ונשמח לעזור לכם לבנות את התהליך המנצח, כבר מהשיחה הראשונה.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך:

לקוחות יקרים,​

לידיעתכם אנו חווים קשיים במתן שירות באמצעות הוואטסאפ והצ'אט בעקבות תקלה ב-Glassix.

אנו עומדים בקשר מול חברת Glassix על מנת לחדש את השירות בהקדם האפשרי.

בינתיים בכל מקרה של תקלה או שינוי בשירות אנו ממליצים ליצור קשר טלפוני עם המוקד במספר 03-722-2224

דילוג לתוכן