עזרה ראשונה

תקלות טכניות נפוצות יכולות להיפתר במספר שלבים פשוטים וללא צורך בידע טכני מורכב. לפניכם מדריך לאבחון ופתרון תקלות בסיסיות.

אבחון תקלות

כיוון ששירות המרכזייה בענן תלוי בחיבור אינטרנט תקין, יש לבדוק תחילה שחיבור האינטרנט שלכם תקין ויציב. חיבור אינטרנט שאינו תקין עלול לגרום לתקלות המפורטות בעמוד זה, לכן בכל מקרה, חשוב לבצע קודם כל בדיקות אלו על מנת לוודא שהחיבור שלכם תקין, ורק אז לגשת אל פתרון הבעיות המפורטות בעמוד זה.

חיבור האינטרנט תלוי ב-3 גורמים: חיבור המכשיר הנייד או המחשב לרשת (חיבור דרך כבל רשת, Wi-Fi או 4G), הרשת המקומית (החיבורים בבית/במשרד) וספק האינטרנט. בכל אחת מהצמתים האלו עלולה להתרחש תקלה.

נתחיל בביצוע הבדיקות של 3 הגורמים האלו:

לבדיקת תקינות ומהירות האינטרנט, כתובת ה-IP ושם ספק האינטרנט לחצו כאן.

• בכניסתכם לאתר תתחיל בדיקת המהירות באופן אוטומטי.

• ברגע שהסתיימה הבדיקה, יופיע כפתור “Show more info”, יש ללחוץ עליו.

• לאחר שלחצנו על “Show more info”, יוצגו פרטי מהירות ההורדה, מהירות העלאה, כתובת ה-IP ושם ספק האינטרנט שלכם.

לא הצלחתם לבצע את הבדיקה?

כנראה שיש בעיה בחיבור האינטרנט, על כן, יש לבדוק את החיבור הפיזי, את ההגדרות, או את הראוטר. במידה והתקלה נמשכת, יש לפנות לחברת הספק/תשתית האינטרנט שלכם (בזק/הוט/פרטנר/012/013/014 וכד’).

  • בדקתי שיש אינטרנט ואני מצליח לגלוש.
  • שם שמשתמש והסיסמה נבדקו ונמצאו תקינים.
  • יש לוודא שהאפליקציה מחוברת לנייד ואני גולש על רשת סלולרית (יש לכבות את ה-Wi-Fi) ולבדוק תקינות.
  • בדקתי שאין לי חומת אש,  אך במידה ויש, יש צורך בפתיחת פורטים – אנא צרו קשר עם מוקד התמיכה להסבר בנושא.
  • במידה מנסים להתחבר במחשב, נסו להוריד את אפליקציית ZOIPER לנייד ותנסו להתחבר, שימו לב שאתם לא על אותה הרשת של המחשב ואתם משתמשים ברשת הסלולרית, במידה ואתם מנסים להתחבר מהנייד עשו בדיוק ההפך. במידה וזה עובד בפלטפורמה המקבילה יש לבדוק את האינטרנט ולפנות לספק.

* האפליקציות הינן צד שלישי, ולאומניטלקום אין כל קשר אליהן, לתוכן שלהן או לחברות המפעילות אותן. השימוש באפליקציות אלה נתון לבחירתו של הלקוח ובאחריותו הבלעדית.

  • בדקתי שיש אינטרנט ואני מצליח לגלוש.
  • יש לבדוק שהכבלים מאחורי הטלפון מחוברים ושהצג דלוק שהמכשיר מחובר ושרואים עליו את מספר השלוחה או השם.
  • (במידה והצג לא דלוק המכשיר לא מקבל חשמל) במידה והצג דלוק יש לבדוק אם כבל הרשת מחובר ב-2 צדדיו: לנתב\לנקודה בקיר וליציאה מאחורי הטלפון (אינטרנט).
  • במידה ומדובר רק בשלוחה אחת מתוך כמה שנמצאות באותה הרשת, יש לבדוק חיבורים ולהחליף את כבל הרשת לטלפון ונסות לחבר ישירות לראוטר.
  • יש לנסות לנתק את הטלפון והראוטר מהחשמל ולנסות שוב לאחר שהרוטר והטלפון יעלו (תהליך שלוקח כ-5 עד 10 דקות).
  • וודאו כי לא ביצעתם שינוי ברשת, החלפתם ראוטר, הוספתם חומת אש – במידה וכן בוצע שינוי, יתכן שיש צורך בפתיחת פורטים – אנא צרו קשר עם מוקד התמיכה להסבר בנושא.
  • בדקתי שיש אינטרנט ואני מצליח לגלוש באופן תקין.
  • במידה ומדובר רק בשלוחה אחת מתוך כמה שנמצאות באותה הרשת יש לבדוק חיבורים ולהחליף כבל רשת לטלפון\שפורפרת.
  • אם האפליקציה מחוברת לנייד יש לוודא שאתם גולשים על רשת סלולרית (ה-Wi-Fi צריך להיות כבוי) ולבדוק תקינות. אם זה הסתדר יש בעיה ברשת שאליה הייתם מחוברים קודם, יש לפנות לספק האינטרנט.
  • בדקתי מי ספק האינטרנט שלי במחשב או שאני גולש על Wi-Fi בנייד.
    • במידה והספק הוא אקספון (018) או רימון יש לכם חסימה שעליכם לפתוח – עליכם להתקשר לספק ולבקש שישים אתכם "מאחורי נאט" (NAT). רק לאחר ביצוע השינוי מצד הספק השירות יעבוד. שימו לב שחברות אלו מאפסות את המערכות שלהם כל מספר חודשים, כך שזה יכול לחזור שוב בעתיד.
    • וודאו כי לא ביצעתם שינוי ברשת, החלפתם ראוטר, הוספתם חומת אש – במידה וכן בוצע שינוי, יתכן שיש צורך בפתיחת פורטים – אנא צרו קשר עם מוקד התמיכה להסבר בנושא.
  • במידה ומדובר במחשב, עדיף להתחבר עם כבל ולא באמצעות Wi-Fi כיוון שהחיבור יציב יותר.
  • במידה ומדובר רק בשלוחה אחת מתוך כמה שנמצאות באותה הרשת, יש לבדוק חיבורים ולהחליף כבל רשת לטלפון\שפורפרת.
  • יש לבדוק את מהירות האינטרנט ובמידה ומהירות ה-DOWNLOAD נמוכה יותר Mbps 20.00 יש לפנות לספק ולדווח על תקלה, או להגדיל את חבילת הגלישה. כמו כן, במידה ומהירות ה-UPLOAD נמוכה יותר מ-Mbps 3.00 יש לפנות לספק.
  • במידה מנסים להתחבר במחשב, נסו להוריד את אפליקציית ZOIPER לנייד ותנסו להתחבר, שימו לב שאתם לא על אותה הרשת של המחשב ואתם משתמשים ברשת הסלולרית במידה ואתם מנסים להתחבר מהנייד עשו בדיוק ההפך. במידה וזה עובד בפלטפורמה המקבילה יש לבדוק את האינטרנט ולפנות לספק.
  • בדקתי שיש אינטרנט ואני מצליח לגלוש באופן תקין.
  • יש לוודא שהאפליקציה מחוברת לנייד ואני גולש על רשת סלולרית (יש לכבות את ה-Wi-Fi) ולבדוק תקינות. אם זה הסתדר יש בעיה ברשת שאליה הייתם מחוברים קודם, יש לפנות לספק האינטרנט.
  • וודאו כי לא ביצעתם שינוי ברשת, החלפתם ראוטר, הוספתם חומת אש – במידה וכן בוצע שינוי, יתכן שיש צורך בפתיחת פורטים – אנא צרו קשר עם מוקד התמיכה להסבר בנושא.
  • בדקתי שיש אינטרנט ואני מצליח לגלוש באופן תקין.
  • אם לא נכנסות שיחות דרך התור בדוק שאתה מחובר לסרגל לסרגל נציג ואתה על סטטוס "זמין" באותה שלוחה שאליה אתה מחובר
  • להוציא שיחה אתה יכול? אם לא בדוק אם השלוחה מחוברת, אם היא לא מחוברת עבור לתקלת "חיבור טלפון/אפליקציה".
  • יש לוודא שהאפליקציה מחוברת לנייד ואני גולש על רשת סלולרית (יש לכבות את ה-Wi-Fi) ולבדוק תקינות. אם זה הסתדר יש בעיה ברשת שאליה הייתם מחוברים קודם, יש לפנות לספק האינטרנט
  • לא עשיתם שינוי ברשת/החלפתם ראוטר/הוספתם חומת אש – במידה וכן בוצע שינוי יש לפנות לספק האינטרנט לוודא שהפורטים שלנו פתוחים, ניתן להוריד את קובץ פתיחת הפורטים כאן ולמסור אותו לספק האינטרנט שלכם
  • בדקתי מי ספק האינטרנט שלי במחשב או שאני גולש על Wi-Fi בנייד.
    • במידה והספק הוא אקספון (018) או רימון יש לכם חסימה שעליכם לפתוח – עליכם להתקשר לספק ולבקש שישים אתכם "מאחורי נאט" (NAT). רק לאחר ביצוע השינוי מצד הספק השירות יעבוד. שימו לב שחברות אלו מאפסות את המערכות שלהם כל מספר חודשים, כך שזה יכול לחזור שוב בעתיד.
    • וודאו כי לא ביצעתם שינוי ברשת, החלפתם ראוטר, הוספתם חומת אש – במידה וכן בוצע שינוי, יתכן שיש צורך בפתיחת פורטים – אנא צרו קשר עם מוקד התמיכה להסבר בנושא.

ניתן לבצע הפניית שיחות מהטלפון בעסק לכל טלפון אחר, נייד או נייח לבחירתכם.

  • יש להקיש 72* ואז #, לאחר מכן יש להקיש את מהספר היעד ושוב #.

כעת הפניית השיחות פעילה וכל השיחות יופנו ישירות למספר אותו הקשתם.

  • כדי לבטל את ההפניה יש לגשת לאותו מכשיר ממנו היא בוצעה ולהקיש 73* ואז #.

בתהליך הקמת השלוחה תקבל גישה לממשק השיחות שלנו. בממשק ניתן להאזין לשיחות, להוריד אותן, לשלוח אותן ב-WhatsApp ועוד.

במידה ואיבדת את פרטי ההתחברות לממשק, ניתן ליצור קשר עם התמיכה במייל או בטלפון ולקבל מיידית את השם משתמש והסיסמה.

שתפו

עדיין לא עובד?

פנה אלינו באמצעות הטופס או צור קשר בטלפון: 03-722-2224