fbpx

מצמצמים ביטולים, מגדילים הכנסות – האסטרטגיה של הקליניקות המצליחות

ניהול תורים בעזרת מערכת חדשנית

בימינו, הטכנולוגיה משחקת תפקיד מפתח בניהול קליניקות ועסקים בתחום הבריאות, הביוטי ואיכות החיים. בעשור האחרון, חלה התקדמות משמעותית בכלים ובטכנולוגיות המיועדות לניהול ותקשורת עם לקוחות. שילוב של כלי תקשורת חכמים שמהם עשויים ליהנות עסקים מסוג זה יאפשר שיפור ניכר בניהול הקשר עם הלקוחות, דבר, שבאופן טבעי, יוביל לצמצום ביטולים, לייעול העבודה וליצירת הכנסות יציבות יותר. כשקליניקות נעזרות במערכות טלפוניה מתקדמות, מערכות זימון תורים חכמות, ופתרונות טכנולוגיים נוספים, הן מסוגלות לספק שירות איכותי יותר ללקוחות שלהן. לדוגמה, מערכת לניהול תורים מאפשרת לתזמן (ולזמן) תורים בקלות, לשלוח תזכורות אוטומטיות ולעקוב אחרי ההתקדמות של כל לקוח/ה בתוכנית הטיפולים שנקבעה.

הטכנולוגיות המודרניות בנות ימינו מציעות לעסקים ולקליניקות כלים שלא היו זמינים בעבר, כדוגמת תקשורת אוטומטית שמבוססת על AI, עיבוד נתונים בזמן אמת וזמינות גבוהה למידע. יכולות כמו זיהוי שיחות, ניתוח נתוני לקוחות והאפשרות למתן הצעות מותאמות אישית ללקוח/ה משדרגות את חווית השירות ומסייעות ללקוחות לקבל מידע חיוני ופתרונות מהירים לצרכיהם. בעזרת טכנולוגיות כאלה, הקליניקות מצליחות לא רק לשפר את שירות הלקוחות, אלא גם לחזק את הקשר עם המטופלים, וכתוצאה מכך להעלות את שיעורי ההגעה לפגישות ולטיפולים למקסימום האפשרי.

בנוסף, השימוש בפתרונות תקשורת לעסקים מאפשר לקליניקות לצמצם ביטולי תורים ולמקסם משאבים על ידי אוטומציה של תהליכים חזרתיים רוטיניים (לדוגמה, דוחות אוטומטיים), דבר המפנה להן זמן למקד את תשומת הלב בניתוח ומעקב על ביצועים ומאפשר למנהלי הקליניקות לקבל החלטות מהירות ומושכלות. זאת, בזמן שכלים לניהול לקוחות (CRM) מאפשרים ניהול פרו-אקטיבי של הקשר עם הלקוחות, תוך שמירה על רציפות המידע לאורך כל מחזור חיי הלקוח.

תזכורות אוטומטיות בערוצים מגוונים להפחתת שיעור אי-ההגעה

תזכורות אוטומטיות הפכו למרכיב קרדינלי בכל מתודולוגיה מצליחה של קליניקות. תופעת אי-ההגעה לתורים אצל רופאים או אנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות והביוטי הייתה בעיה מרכזית לאורך שנים רבות, ופגעה לא רק ברציפות השירות, אלא גם בהכנסות הקליניקה. על ידי אימוץ מערכות טכנולוגיות מתקדמות, קליניקות כיום מצליחות לשלוח תזכורות ללקוחות במגוון ערוצים, בהם SMS, מיילים, ווטסאפ ואפילו הודעות קוליות. שינוי זה טומן בחובו יתרונות משמעותיים, המובילים להפחתת שיעורי אי-ההגעה בצורה ניכרת.

אחד מהגורמים המרכזיים להצלחה של תזכורות אוטומטיות היא העובדה שהן מתבצעות בזמן הנכון מבחינת אסטרטגיית הטיפול בלקוח. שליחה של תזכורות סמוך למועד התור או בזמני שליחה המותאמים אישית ללקוח.ה, ממזערת את הסיכון שהלקוחות ישכחו את התור המיועד שנקבע עבורם.

תזכורות אלו יכולות לכלול פרטים חיוניים, כמו תאריך, שעה, שם הרופא.ה / המטפל.ת, ודגשים הנוגעים להכנה מוקדמת, כאשר ישנו צורך בכך (למשל, צום לפני טיפול מסוים). כשלקוח או לקוחה מקבלים תזכורות כאלה, הם מרגישים שהם זוכים לתשומת לב אישית, דבר המגביר את תחושת המחויבות שלהם להגיע לתור או לטיפול שנקבעו. היכולת להתאים את התזכורות למאפיינים הפרטניים של כל לקוח מסייעת ליצירת חוויה אישית יותר ומביאה לתוצאה חיובית – לקוחות מרוצים שמרגישים שהשירות מתואם במיוחד עבורם.

תזכורות אוטומטיות משתלבות גם באסטרטגיות שיווק מתקדמות, תוך שיפור חווית הקניה של הלקוחות. קליניקות יכולות להשתמש בטכנולוגיות האלה גם כדי להציע מבצעים או מידע על טיפולים חדשים, ולהזכיר ללקוחות לתאם תורים לבדיקות שגרתיות או טיפולים הנדרשים להם. כך, התחזקות הקשר עם הלקוח מתרחשת לא רק לפני התור ובמהלכו, אלא גם לאחריו – דבר שאף הוא מוביל להגדלת אחוזי שימור הלקוחות.

מדיניות ביטולים ושינויים גמישה ונוחה ללקוח

בין אם מדובר בקליניקות רפואיות, מוסדות טיפוליים או מרכזים לייעוץ, מדיניות ביטולים ושינויים גמישה היא אסטרטגיה חיונית שמסייעת בהבטחת הרווחה של הלקוחות, ובאותה העת, היא עשויה לשפר גם את ביצועי הקליניקה. קליניקות מצליחות מציעות מדיניות זו במטרה להקל על הלקוחות לקבוע מחדש את התורים שלהם, ובכך, הן מגבירות את הסיכוי שהלקוחות יגיעו במועד שנקבע. כאשר לקוחות יודעים שלרשותם עומדת האפשרות להתנהל בצורה גמישה יותר עם תורים ומועדיהם, הם מרגישים בטוחים יותר לקבוע את התור שלהם למועד מוקדם, מתוך ידיעה שגם אם הם יצטרכו לשנות את התאריך בהמשך, הדבר לא יגרום להם לכל בעיה שהיא.

כאשר קליניקה מציעה ללקוחותיה מדיניות גמישה יותר לביטול ושינוי תורים בזכות שימוש במערכת ניהול אוטומטית לתזכור תורים, נוצרת אצל הלקוחות תחושת נוחות וביטחון. תחושת הלחץ מתמזערת תודות לאפשרות לקבוע את המועד המתאים להם ביותר, גם אם מועד זה עשוי להשתנות מעת לעת. לדוגמה, היכולת לבטל או לשנות את מועד התור ללא עמלות או קנסות, בייחוד כשמדובר במקרים לא צפויים כמו מחלה או שינוי בלוח הזמנים האישי, מגבירה את הלקוחות החוזרים ומחזקת את הקשר ביניהם לבין הקליניקה.

איתור חכם של "חלונות זמן" פנויים למילוי ביטולים של הרגע האחרון

אחד מהיתרונות המשמעותיים של מערכת לניהול תורים חכמה הוא היכולת לאתר "חלונות זמן" פנויים באופן מיידי. כאשר לקוח מבטל ברגע האחרון, מערכת חכמה יכולה לנצל את החלונות הללו ולמלא אותם בתורים נוספים. קיומם של לוחות זמנים יעילים מאפשר לקליניקות לא רק למקסם את יעילותן, אלא גם לחסוך זמן ולמנוע פגיעות בהכנסות שנגרמות מביטולים. השימוש בטכנולוגיה זו מאפשר לקליניקות לספק שירות מהיר ויעיל יותר, שבזכותו לקוחות יכולים ליהנות מהזמינות והנוחות, ובמקביל הקליניקה מצליחה לנהל את לוחות הזמנים שלה בצורה האופטימלית.

בשורה התחתונה

בימינו, קליניקות ומרפאות חייבות לנצל את כלל הכלים והטכנולוגיות שעומדים לרשותן כדי לשפר את השירות ולהגדיל את רווחיהן. בכדי להצליח בכך, חשוב לבחור בספקית ציוד תקשורת מנוסה ומהימנה. ספקית כזו יכולה לסייע בהתאמת הציוד הנכון לדרישות הייחודיות של כל קליניקה, תוך הבטחה לתמיכה טכנית ופתרון בעיות במהלך השימוש. בסופו של דבר, הקליניקות שמצליחות לשלב טכנולוגיות מתקדמות ופתרונות תקשורת לעסקים לניהול קשריהן עם לקוחותיהן, הן אלו שזוכות להצלחה רבה יותר בצמצום היקף ביטולי התורים וביצירת מערכת יחסים מתמשכת ויציבה יותר עם לקוחותיהן.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך:

לקוחות יקרים,​

לידיעתכם אנו חווים קשיים במתן שירות באמצעות הוואטסאפ והצ'אט בעקבות תקלה ב-Glassix.

אנו עומדים בקשר מול חברת Glassix על מנת לחדש את השירות בהקדם האפשרי.

בינתיים בכל מקרה של תקלה או שינוי בשירות אנו ממליצים ליצור קשר טלפוני עם המוקד במספר 03-722-2224

דילוג לתוכן