רפורמת "אל תתקשר אליי" מתחילה אכיפה. אז אל תתקשר אלי?
יום שני, 17.1.23 | משך קריאה: 3 דק | בהשתתפות: עו"ד אסף אמון ולידור בן ארי, מנהל מוצר באומניטלקום
נתחיל מהסוף, התיקון לחוק מעניק את הסמכות להטיל עיצום בסך של 46,080 ₪ לגבי כל שיחה שהוכחה כ-לא רצויה. השאלה שמטרידה הרבה בעלי עסקים, מה עושים עם מלאי הלידים שלנו? איך יודעים מתי מותר?
אירחנו את עו"ד אסף אמון, ממשרד אמון ושות'- עורכי דין, המתמחה במשפט מסחרי ודיני צרכנות, לפרט את עיקרי החוק, ואת לידור בן ארי, מנהל מוצר באומניטלקום להבין מה בכל זאת אפשר לעשות ומה השוק מציע.
כל מה שחשוב לדעת על הרפורמה. מתחילים.
* הוובינר כלל סקירה של עיקרי החוק החדש, אך היא אינה ממצה ואינה מהווה תחליף לייעוץ משפטי המתחשב בנתונים הרלוונטיים לכל עוסק.
מתוך הוובינר עו"ד אסף אמון מסכם:
"מדובר על חוק שהוא חדש, רק עכשיו הוא נכנס לתוקף למרות שהוא היה אמור להיכנס לתוקף ב1 לחודש ובעקבות פניות לרשות להגנת הצרכן האריכו את התוקף של החוק תתחיל ב22.1, זאת אומרת יש לכם עוד שבעה ימים למצוא איך להיערך לקראת החוק.
מאחר ואין לנו פסיקה או ספרות שבעצם מסבירה מה נעשה עם החוק- הכל נתון לפרשנות של בית המשפט. זה אומר שבמידה ותגיע סוגיה לבית המשפט בדיוק באותו נושא- מה שבית המשפט יעשה הוא ייתן פרשנות לחוק איך הוא רואה את החוק ואיך על העוסק היה להתנהג.
בתור אחד שמייצג בבית המשפט ולא מעט, במיוחד בקובלנות ייצוגיות הנושא הזה גם כן יכול להגיע לתביעה ייצוגית כנגד עוסק. וזה יכול להטיל על אותו עוסק, מעבר לקנסות המינהליים על ידי הרשות להגנת הצרכן גם פיצויים מאוד מאוד גבוהים, גם במיליוני שקלים. אז חשוב, ואני נותן לכם את הדגש חשוב להיצמד לחוק לעבוד במסגרת החוק ולא להתחכם, כי מי שייתחכם יימצא את עצמו נתבע. והיינו שמחים שתשמרו את הכסף שלכם לפעילות העיסקית שלכם שתפרחו ותגדלו."
לידור בן ארי, מנהל מוצר באומניטלקום:
"אנחנו באנו לתת מענה ראשוני לחוק, בהינתן שחיפוש ידני הוא לא אפקטיבי ללקוחותינו, בכל שיחה שהעסק יוזם מתבצעת בדיקה במאגר של הרשות להגנת הצרכן, הבדיקה מתבצעת תוך שניות ומספקת התראה. בזמן אמת ניתן לבחור אם להמשיך את השיחה או לא להמשיך את השיחה. להשלמת התמונה חשוב לבדוק במערכות CRM את הנתונים הקיימים בעסק! אם הלקוח הביע הסכמה ליצור איתו קשר או לא"
יכולות הפיצ'ר אל תתקשר אליי:
- חיסכון בזמן בהשוואה לחיפוש ידני
- מסייע בהורדת הסתברות של טעויות אנוש בהקלדה כפולה
- מסייע בהורדת הסיכוי לפנייה למספר המופיע במאגר
- הפיצ'ר קיים ברמת שלוחה או ברמת עסק
- המוצר זמין לכל עסק בעל מרכזייה
- הפיצ'ר משווה את מספר החיוג ללא קידומת 0 או 972
- לא משפיע על נתוני 'שיחה יוצאת' במוקד
- ניתן להחריג שלוחת פקס
אני בעניין, מה נשאר בעצם לעשות? 3 שלבים קטנים ויש לך את הפיצ'ר:
- שלב 1: תהליך הרשמה והזדהות של אנשים מורשים
- שלב 2: תהליך רישום למאגר ע"י המורשים
- שלב 3: לקבל טוקן ושם משתמש
לפרטים נוספים בנושא הפיצ'ר של אומניטלקום ל"אל תתקשר אליי" ניתן לפנות אלינו בקלות באמצעות הוואטסאפ
עקבו אחרי השלבים להרשמה במדריך של הרשות להגנת לצרכן.
* כפי שפורסם באתר ממשלתי נכון לתאריך 17.01.2023
לפרטים נוספים והתייעצות ליגאלית ניתן לפנות לעו"ד אסף אמון במייל:
רוצים לשמוע על שירותי המרכזיה בענן של אומניטלקום וחיבור הפיצ'ר "אל תתקשר אליי" למכשיר הנייד?
המערכת ניתנת להגדרה והתאמה אישית לכל עסק
גמישות וניידות- יכולת עבודה מכל מקום ובכל עת
חיבור מיידי ללא התקנת חומרה פיזית וללא החלפת מספרים קיימים
עמידה בתקני אבטחת מידע מחמירים
מספרי זיהוי שונים לשיחות יוצאות
איכות שיחה גבוה בעלות נמוכה
המערכת ניתנת להגדרה והתאמה אישית לכל עסק
גמישות וניידות- יכולת עבודה מכל מקום ובכל עת
חיבור מיידי ללא התקנת חומרה פיזית וללא החלפת מספרים קיימים
עמידה בתקני אבטחת מידע מחמירים
מספרי זיהוי שונים לשיחות יוצאות
איכות שיחה גבוה בעלות נמוכה